Jak vzniká protektor
1
Výběr správné kostry
Výběr správné kostry je klíčový pro následnou kvalitní výrobu.
2
Očištění a odsátí vody z vnitřku kostry
Pneumatika je zbavena hrubých nečistot a vody.
3
Kontrola kostry v sherographu
Jsme je lidi, proto používáme technologii sherographu pro detailní kontrolu kvality kostry.
4
Odrásání kostry
Kostra je odrásána a zbavena starého dezénu, aby byla připravena k aplikaci běhounu.
5
Použití nového běhounu
Pracovník výroby nanese na plášť extrudovanou spojovací pryž. Na tuto spojku přidělá „navalením“ nový běhoun.
6
Vložení pneumatiky do autoklávu
Protektorované pneumatiky se vulkanizují ve speciálních pecích (autoklávech), v nichž se zpracovávají při vysoké teplotě a odpovídajícím tlaku.
Co je protektorování nákladních pneumatik?
aStále častěji slýcháme, že dobrá nákladní pneumatika je pneumatika protektorovaná. Ne každý řidič si uvědomuje, že proces protektorování nákladních pneumatik je nákladově velmi efektivní.
Nákladní pneumatiky lze protektorovat pouze v případě, že jejich plášť není poškozen. V opačném případě vám nákladní pneumatika nezaručí bezpečnost během jízdy. Nanesením vrstvy pryže na předem vyčištěný plášť se oba povrchy vulkanizují.
V naší výrobně ve Zlíně vyrábíme protektory metodou studené protektorace. Ta spočívá v očištění karkasu pneumatiky, použití nového předvulkanizovaného běhounu a vulkanizací pneumatiky v autoklávu.
Čímž dojde ke spojení karkasu a běhounu. Nespornou výhodou této metody jsou nižší náklady než při protektorování za tepla.
Protektorované pneumatiky se vulkanizují ve speciálních pecích (autoklávech), v nichž se zpracovávají při vysoké teplotě a odpovídajícím tlaku. Pouze tak lze dosáhnout trvalého spojení běhounu s kostrou (pláštěm pneumatiky). Nakonec je možné pomocí speciálních postupů zkontrolovat, zda byla pneumatika správně protektorovaná. To umožňuje odstranit případné nepravidelnosti (např. deformace).
Během nanášení běhounu v autoklávu dosahuje teplota až zhruba 110-120 °C. Proces trvá přibližně tři hodiny.